Chorvatsko na lodi a kole - TRASA JIŽNÍ

Vyberte si termín zájezdu a ubytování

25 300,-

CHORVATSKO NA LODI A KOLE - TRASA JIŽNÍ

... aktivní dovolená i relax u moře

... cykloturistika po ostrovech Jadranu

... na kole po Korčule, Pelješaci i do Dubrovníku

Chcete si užít kombinace ježdění na kole na ostrovech a vybraných místech pobřeží Jaderského moře s plavbou plachetnicí? Pojeďte s námi do Chorvatska! Tradiční velká jachta je nejen vaším dopravním prostředkem mezi ostrovy, ale i plnohodnotným pohyblivým zázemím a útočištěm v době odpočinku. Účastníci mají možnost výběru denních tras pro rekreační i sportovní jezdce mezi 25-80km. Pro bikery jsou připraveny výživné terénní vložky po makadamových cestách a kamenitých kozích stezkách. Kdo je unaven, nemá chuť, na kole nejezdí… může zůstat na lodi, která ostrov obepluje, případně zakotví na pěkném místě ke koupání nebo k prohlídce a navečer se s cyklisty setká. Loď mívá i mezipřistání během dne, které umožní nalodění znaveným. Profesionální lodní kuchaři vám připraví jídla podle starých chorvatských receptů i jídla moderní. I na pevné zemi, bude příležitost ochutnat místní speciality v rázovitých hospůdkách, tzv. konobách. Profil cyklotras je zvlněný až kopcovitý.

CESTA JIŽNÍ (poloostrov Pelješac, Elafitské ostrovy, Dubrovník, pohoří Biokovo a ostrovy Mljet a Korčula) má více extrémů a gradující průběh. ZMĚNA TRAS PLAVEB JE VYHRAZENA, zejména z povětrnostních důvodů.

 

Plavba plná protikladů: kontrast dvou větších chorvatských ostrovů – nejméně a nejvíce osídleného: zelený Mljet a pestrá Korčula. Na mohutném a rozeklaném poloostrově Pelješac dávají dobrou noc šakali. Zažít můžeme i kontrast nejlepších vín – bílého Pošipu a červeného Dingače – přímo tam, kde jsou doma. Triumfální finále nám připraví monumentální hradba pohoří Biokovo, které je na středomořském pobřeží z nejvyšších. 

kolo Denní cyklotrasy nabízejí velký výběr vzdáleností, povrchů i profilů. Přeshraniční výjezd do Hercegoviny nás zavede do jiného světa. V závěru této cesty můžeme dosáhnout nejvyššího bodu jadranského pobřeží. | 6 kolodnů + možnost po vylodění.

Loď upluje asi 160 nm (námořních mil), tj. asi 300 km.

M/S Tvrdi - detail 40 kBTVRDI je motorová plachetnice postavená v roce 1947, byla

Itinerář + mapka

Prohlédněte si detailní program zájezdu

Zobrazit
Chorvatsko na lodi a kole - TRASA JIŽNÍ

Program zájezdu

PRAVDĚPODOBNÝ PROGRAM ZÁJEZDU - CESTA JIŽNÍ

ZMĚNA TRASY PLAVBY JE VYHRAZENA U VŠECH CEST S PEVNÝM PLAVEBNÍM PLÁNEM.
1. den/SO: Odjezd z Prahy* odpoledne – Wien/Linz – Graz –
2. den/NE: – Maribor – Zagreb, příjezd do Makarské dopoledne. Nalodění, seznámení s lodí, posádkou a pravidly plavby. Odpoledne odplutí do Lovište (poloostrov Pelješac).
3.den/PO: Lovište/Kučište – Trstenik. kolo západní částí poloostrova. 
4. den/ÚT: Trstenik – Slano. kolo Trstenik – Ston – Slano.
5. den/ST: Loď zůstává na místě. kolo větší výlet do Bosny a Hercegoviny nebo možnost podívat se linkovým příměstským autobusem do Dubrovníku a prohlédnout si město pěšky. 
6. den/ČT: Ráno odplutí do Sobry (ostrov Mljet). Sobra – Polače/Pomena. kolo po ostrově přímo nebo s prodloužením.
7. den/PÁ: Ráno odplutí do Lumbardy (ostrov Korčula), loď zůstává na místě. kolo okruh kratší či delší.
8. den/SO: Ráno odplutí do Podgory. Podgora – Makarska. kolo úbočím pohoří Biokovo s možností vrcholové prémie – Sv. Ilija (897 m n.m.) nebo Sv. Jure (1762 m n.m.).
9. den/NE: Po snídani vylodění. Volno k procházce (event. kolo projížďce), koupání a prohlídce. Odpoledne/večer odjezd.
10.den/PO: Návrat do Prahy.

 

 
 

Náročnost

Střední. Je to pohodová cyklospolečenská akce s možností i náročnějších tras. Etapy měří 25-80 kilometrů a při profilu jadranských ostrovů je jasné, že při každé delší trase vás nemine pár kilometrů stoupání. Kouzelné výhledy na moře a zapomenuté zátoky jsou ale bohatou odměnou.

Kola

Doporučujeme trekové nebo horské kolo, se silničním budete možná občas ochuzeni o širší výběr tras, ale také se dá použít. Extrem Tour nezajišťuje náhradní díly ani servis kol (sami máme málo). Nutné vybavení je: náhradní duše, lepení a pumpička. Neztratí se ani náhradní dráty a základní klíče. Určitě užijete zámek na kola a zadní svítilnu (blikačku). Dnes už klasickým vybavením, kromě lahve, je i cyklistická přilba – náhoda je blbec! Ani elektrokola nejsou k zahození, ale nutno počítat s příplatkem 1.500 kč.

Výhody našich lodí 

Naše lodě nabízejí dost příjemné cestování i pobyt pro ty z vás, kteří se spokojí s malým prostorem kajut a neformální atmosférou (ta může být dokonce výhodou proti škrobenosti okružních plaveb na velkých lodích). Malý ponor lodí nám umožňuje vplout i do malých přístavů, případně kotvit v nehlubokých zátokách. Lodě jsou nám nejen dopravním prostředkem, ale i pohyblivou základnou a zázemím. Na lodi to není nikam moc daleko: do sprchy, do salonu na jídlo, na drink na příď, na horní palubu si lehnout na slunce – všude jen pár kroků. A z kajuty to máme minutu buď do průzračné mořské vody, anebo do centra příjemného přístavního městečka (podle toho, kde zrovna loď je).

Posádka a kapitán

Nemusíte mít žádné námořnické schopnosti, protože posádka vše zařídí. I o stravu je dobře postaráno. Chorvatský kapitán, který je i majitelem lodi, velí 4-5členné posádce. Loď pluje zpravidla silou motoru. 

Kajuty

Prostor kajut je velmi omezený – jen o málo větší než kupé v lůžkovém vagónu. K dispozici je palanda (2 lůžka nad sebou). Postele jsou vybaveny povlečením, dekami a polštáři. V kajutě je skříňka nebo police na šatstvo; nejsou však moc velké, takže je nutno některé věci nechávat v tašce pod postelí. Proto je dobré mít věci v tašce a ne v batohu; ani lodní kufr není (navzdory názvu) vhodným zavazadlem.

Voda a elektřina

Ve sprchách většinou teče teplá voda, která se ohřívá motorem lodi při plavbě anebo z pozemního zdroje elektřiny. Zásuvky 220 V (ve všech kajutách třídy A+ a A, v kajutách třídy B na Sretnu a ve společných prostorách lodi) jsou v provozu tehdy, je-li motor během plavby delší dobu v pravidelném chodu anebo je-li loď napojena na pozemní zdroj, případně je-li v provozu generátor (stojí-li loď déle na místě bez připojení na pozemní zdroj). Zásuvky je možno používat pro zapojení spotřebičů s menším příkonem, tj. např. k dobíjení baterií a holení. Do lodních nádrží se tankuje pitná voda.

Loď pro vaši cestu: SRETAN

Na Jadranu jsou podobných lodí desítky. Lodě pro vás vybíráme tak, abychom měli v nabídce zastoupení širšího spektra standardů, typů a velikostí lodí. Přednost dáváme lodím tradičním, dřevěným, anebo s dřevěným interiérem. Velký důraz klademe na atmosféru lodi, která je těžko měřitelnou kategorií. Do veřejné nabídky Geotouru se dostaly (a dostanou) pouze nejlepší a nejpříjemnější lodě svých standardů a typů (charakterem, rozdělením vnitřního prostoru, kvalitou služeb, funkčností). 

 (Prohlídka lodi SRETAN - klikni)

je tradiční jadranská jachta, postavena v roce 1900, vícekrát rekonstruována. Délka lodi je 24 m, šířka 6 m, vyšší ze dvou stěžňů má 15 m. Loď má dvě paluby a podpalubí s 2lůžkovými kajutami. Salon typu „kabriolet“ a sprchy+WC jsou na hlavní palubě, na prostorné horní palubě je i stíněná vyhlídková sekce. Loď je vybavena pro pobyt 20ti osob. Posádku tvoří kapitán, kuchařka, plavčík-strojník a plavčík-stevard.

SRETAN je AKČNÍPŘIZPŮSOBIVÝ a ÚTULNÝ. Na lodi Sretan mají k sobě lidi blízko. Sretan je jmenný tvar přídavného jména „šťastný“, tj. „šťasten“. Od roku 2018 je jeho domovským přístavem Sućuraj na Hvaru. Příjemné, neformálně přátelské atmosféře řádně přispívá rodinná posádka. Sretan je svojí velikostí i atmosférou ideální pro skupiny přátel

Tato naše „kmenová“ loď většinou pluje v delším bloku mnoha týdnů za sebou jen pro Geotour, posádky jsou tedy na náš styl a účastníky našich plaveb zvyklé. S majiteli, kapitány i posádkami pracujeme systematicky na základě oboustranně výhodné, dlouhodobé spolupráce. Pro všechny majitele našich „kmenových“ lodí jsme rozhodujícími partnery, můžeme tak iniciovat úpravy lodí a vylepšování služeb na nich. 

Ubytování 

Turistické ubytování (palandy) ve 2 lůžkových kajutách s lůžkovinami. WC a sprchy společné na hlavní palubě. Pro romantické duše dychtící po spaní na palubě doporučujeme spacák a karimatku. Popis lodí - viz "Mapka + itinerář".

Strava

Velmi vydatná, zesílená polopenze (7x snídaně, 7x večeře) je v ceně zájezdu (při snídani je možné si namazat chleba s sebou na cyklotúru).

Doprava

Autobusem vybaveným pro zahraniční cesty se speciálním cyklistickým vlekem a na místě motorovou plachetnicí, kdy jsou kola během plavby na horní palubě (nekrytá). Doporučujeme tašky nebo výjimečně batohy. Kufry pro svou neskladnost v kajutách nejsou úplně vhodné.

PRAVDĚPODOBNÝ PROGRAM ZÁJEZDU - CESTA JIŽNÍ

ZMĚNA TRASY PLAVBY JE VYHRAZENA U VŠECH CEST S PEVNÝM PLAVEBNÍM PLÁNEM.
1. den/SO: Odjezd z Prahy* odpoledne – Wien/Linz – Graz –
2. den/NE: – Maribor – Zagreb, příjezd do Makarské dopoledne. Nalodění, seznámení s lodí, posádkou a pravidly plavby. Odpoledne odplutí do Lovište (poloostrov Pelješac).
3.den/PO: Lovište/Kučište – Trstenik. kolo západní částí poloostrova. 
4. den/ÚT: Trstenik – Slano. kolo Trstenik – Ston – Slano.
5. den/ST: Loď zůstává na místě. kolo větší výlet do Bosny a Hercegoviny nebo možnost podívat se linkovým příměstským autobusem do Dubrovníku a prohlédnout si město pěšky. 
6. den/ČT: Ráno odplutí do Sobry (ostrov Mljet). Sobra – Polače/Pomena. kolo po ostrově přímo nebo s prodloužením.
7. den/PÁ: Ráno odplutí do Lumbardy (ostrov Korčula), loď zůstává na místě. kolo okruh kratší či delší.
8. den/SO: Ráno odplutí do Podgory. Podgora – Makarska. kolo úbočím pohoří Biokovo s možností vrcholové prémie – Sv. Ilija (897 m n.m.) nebo Sv. Jure (1762 m n.m.).
9. den/NE: Po snídani vylodění. Volno k procházce (event. kolo projížďce), koupání a prohlídce. Odpoledne/večer odjezd.
10.den/PO: Návrat do Prahy.

ZMĚNA TRASY PLAVBY JE VYHRAZENA U VŠECH CEST S PEVNÝM PLAVEBNÍM PLÁNEM.

Odjezd

V sobotu 12.10.24 odpoledne z Prahy z Kutvirtovy ulice poblíž stanice Metra B - Radlickáod Hlavního nádraží.

NÁSTUPNÍ MÍSTA: Na trase přes Brno nebo Č. Budějovice dle odjezdové trasy a domluvy.

Příjezd

V pondělí 21.10.24 v dopoledních hodinách tamtéž.

Cena zahrnuje

Doprava osob a kol (1 kolo/os.) Praha - přístav a zpět, 7-denní pobyt (sobota – sobota) na vybavené tradiční jachtě s posádkou, zesílená polopenze, pojištění CK, všechny daně a poplatky ČR i Rep. Chorvatsko, itinerář s popisem míst na trase, průvodce, který dbá na řádné poskytnutí služeb a podává informace o cyklotrasách a místech na trase plavby.

Cena nezahrnuje

Obědy, vstupy, vinárny a cestovní pojištění - rádi zařídíme (720,-Kč/os.).

Poznámka

Garantem zájezdu je CK Geotour.

25 300,-

Zeptejte se

Máte k tomuto zájezdu nějaký dotaz? Napište nám! (anebo nám zavolejte na 731 018 159)

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním os. údajů, které budou použity výhradně pro zpracování poptávky. Poté budou údaje nenávratně smazány.